The Black Swan

The Black Swan

zum Preis von:
12,50€
Preis inkl. Mwst. zzgl. Versandkosten

The Impact of the Highly Improbable. Winner of the Wirtschaftsbuchpreis Financial Times Deutschland getAbstract 2007

Kartoniert/Broschiert
Penguin UK, 2007, 480 Seiten, Format: 12,9x19,8x2,7 cm, Artikeltyp: Englisches Buch, ISBN-10: 0141034599, EAN: 9780141034591, Bestell-Nr: 14103459EA

Sie möchten informiert werden, wenn dieser Artikel wieder lieferbar ist? Dann nutzen Sie unseren Info-Service per E-Mail. Sobald dieser oder ein Artikel in der selben Kategorie wieder lieferbar ist, erhalten Sie eine Nachricht.


Produktbeschreibung

Ein 'Black Swan' ist ein sehr unwahrscheinliches Ereignis mit drei Hauptcharakteristika: es ist nicht vorhersehbar, es hat massivste Auswirkungen, und es wird hinterher plötzlich als vorhersagbar und nicht überraschend dargestellt.

Klappentext:

The phenomenal international bestseller that shows us how to stop trying to predict everything - and take advantage of uncertainty

What have the invention of the wheel, Pompeii, the Wall Street Crash, Harry Potter and the internet got in common? Why are all forecasters con-artists? Why should you never run for a train or read a newspaper?

This book is all about Black Swans: the random events that underlie our lives, from bestsellers to world disasters. Their impact is huge; they're impossible to predict; yet after they happen we always try to rationalize them.

'Taleb is a bouncy and even exhilarating guide ... I came to relish what he said, and even develop a sneaking affection for him as a person' Will Self, Independent on Sunday

'He leaps like some superhero of the mind' Boyd Tonkin, Independent

'Funny, quirky and thought-provoking ... confirms his status as a guru for every would-be Damien Hirst, George Soros and aspirant despot' John Cornwell, Sunday Times

'Idiosyncratically brilliant' Niall Ferguson, Sunday Telegraph

'Great fun ... brash, stubborn, entertaining, opinionated, curious, cajoling' Stephen J. Dubner, Co-Author of Freakonomics

Rezension:

Great fun ... brash, stubborn, entertaining, opinionated, curious, cajoling Freakonomics


Artikelbild
Artikel

zum Preis von
(Preis inkl. Mwst.)

Zum Warenkorb