I Can Make You Feel Good
Verlag | Prestel |
Auflage | 2020 |
Seiten | 206 |
Format | 24,3 x 32,1 x 2,5 cm |
Gewicht | 1381 g |
Artikeltyp | Englisches Buch |
ISBN-10 | 3791386085 |
EAN | 9783791386089 |
Bestell-Nr | 79138608A |
"I aim to visualize what a black utopia looks like or could look like." Tyler Mitchell
Als die Sängerin Beyoncé 2018 auf dem September-Titelbild der Vogue erschien, war das eine kleine Sensation. Und das nicht, weil sie vielleicht ein zu gewagtes Outfit getragen hätte, sondern weil das Foto erstmals in der Geschichte des Magazins von einem afroamerikanischen Fotografen stammte. Seitdem zählt der in New York lebende Fotograf und Filmemacher Tyler Mitchell zu den international gefragtesten, jungen Modefotografen. Im Mittelpunkt seiner Arbeit steht ein neues Selbstverständnis farbiger Menschen, das den bislang vorherrschenden Blick der weißen Mehrheit hinterfragen und ein eigenständiges Bild vermitteln will.
Klappentext:
»I aim to visualize what a black utopia looks like or could look like.« Tyler Mitchell
In his debut monograph Mitchell unifies his body of photography and film from his first US solo exhibition at the International Center of Photography (ICP) in New York. Each page of »I Can Make You Feel Good« is full bleed and bathed in Mitchell's signature candy-colored palette. With no white space visible, the book's design mirrors the photographer's all-encompassing vision, which is characterized by a use of glowing natural light and rich color to portray the young Black men and women he photographs with intimacy and optimism. The monograph features written contributions from Hans Ulrich Obrist (Artistic Director, Serpentine Galleries), Deborah Willis (Chair of the Department of Photography & Imaging at the Tisch School of the Arts at New York University), Mirjam Kooiman (Curator, Foam), and Isolde Brielmaier (Curator-at-Large, ICP), whose critical voices examine the cultural prevalenc e of Mitchell's reimagining of the Black experience.
Rezension:
»Der Amerikaner Tyler Mitchell erschafft schwarze Protestkunst, die aussieht wie eine Werbeanzeige. Aber er meint es ernst.« Der Spiegel