Verlag | Hatje Cantz Verlag |
Auflage | 2018 |
Seiten | 192 |
Format | 12,5 x 17,4 x 1,7 cm |
Klappenbroschur | |
Gewicht | 263 g |
Artikeltyp | Englisches Buch |
ISBN-10 | 3775745106 |
EAN | 9783775745109 |
Bestell-Nr | 77574510A |
- Erste museale Überblicksschau in den USA - Politische Themen wie Klimawandel, Migration, Korruption und Spekulation - Stellt Fragen zur sozialen Verantwortung
- Erste museale Überblicksschau in den USA - Politische Themen wie Klimawandel, Migration, Korruption und Spekulation - Stellt Fragen zur sozialen Verantwortung
Klappentext:
Die dänische Künstlergruppe SUPERFLEX, die 1993 von Jakob Fenger (_1968), Bjørnsterne Christiansen (_1969) und Rasmus Nielsen (_1969) gegründet wurde, schafft humorvolle und verspielt subversive Installationen und Filme, die sich mit der Finanzkrise, Korruption, Migration und den möglichen Folgen der Erderwärmung beschäftigen. Die Künstler beschreiben ihre Arbeit als die Bereitstellung von »Instrumenten«, die soziale oder wirtschaftliche Kontexte berühren oder beeinflussen und verankern ihre Projekte in lokalen Gegebenheiten, womit sie auch Betrachter zur Teilnahme einladen. Ihre Arbeiten werfen Fragen zu politischem, wirtschaftlichem und umweltgerechtem Verhalten und Verantwortung auf. Dieser Katalog begleitet die erste umfassende museale Überblicksschau der Gruppe in den Vereinigten Staaten und beleuchtet Videoarbeiten, Skulpturen und Installationen, die für die Geschichte, die Gegenwart und die Zukunft von Städten wie Miami von Bedeutung sind, die sich mit solch dringlichen Problemen wie Klimawandel und Immigration befassen müssen.
Die Publikation Superflex: We Are All in the Same Boat, die in Zusammenarbeit mit dem Museum of Art and Design des Miami Dade College (MOAD) erscheint, enthält ein Vorwort des Ausstellungskurators Jacob Fabricius, Essays von Stephanie Wakefield, Gean Moreno und George Yudice, sowie einen Text des Science-Fiction Autors Mark von Schlegell zu den Themen Wasser, Überflutung und die Zukunft von Miami.
AUSSTELLUNG
15. November 2018 - 21. April 2019
Museum of Art and Design at Miami Dade College (MOAD), Miami
Kurzbeschreibung:
- The groups first museum survey in the U.S. - Highlights political issues such as climate change, migration, corruption, and speculation - Challenges social responsibility
- The groups first museum survey in the U.S. - Highlights political issues such as climate change, migration, corruption, and speculation - Challenges social responsibility
Klappentext:
The critically-acclaimed Danish artist group SUPERFLEX, founded in 1993 by Jakob Fenger (b. 1968), Bjørnstjerne Christiansen (b. 1969), and Rasmus Nielsen (b. 1969), create humorous and playfully subversive installations and films that deal with financial crisis, corruption, migration, and the possible consequences of global warming. The artists describe their practice as the provision of "tools" that affect or influence social or economic contexts, and often root their projects in particular local situations, inviting the participation of viewers. Their work poses questions of political, economic, and environmental behavior and responsibility. This catalogue accompanies the group's first major museum survey in the United States and highlights video, sculpture, and installation works relevant to the history, present, and future of cities like Miami, poised on the leading edge of pressing issues such as climate change and immigration.
Co-published by Museum of Art and Design at Miami Dade College (MOAD), Superflex: We Are All in the Same Boat includes an introduction by the exhibition's curator, Jacob Fabricius, Artistic Director of Kunsthal Aarhus, essays by Stephanie Wakefield and Gean Moreno, and George Yudice, and a fictional text about water, flooding, and the future of Miami by science-fiction writer Mark von Schlegell.
EXHIBITION
November 15, 2018 - April 21, 2019
Museum of Art and Design at Miami Dade College (MOAD), Miami
The critically-acclaimed Danish artist group SUPERFLEX, founded in 1993 by Jakob Fenger (b. 1968), Bjørnstjerne Christiansen (b. 1969), and Rasmus Nielsen (b. 1969), create humorous and playfully subversive installations and films that deal with financial crisis, corruption, migration, and the possible consequences of global warming. The artists describe their practice as the provision of "tools" that affect or influence social or economic contexts, and often root their projects in particular local situation s, inviting the participation of viewers. Their work poses questions of political, economic, and environmental behavior and responsibility. This catalogue accompanies the group's first major museum survey in the United States and highlights video, sculpture, and installation works relevant to the history, present, and future of cities like Miami, poised on the leading edge of pressing issues such as climate change and immigration.