x
Coming out of the Closet

Coming out of the Closet - Exploring LGBT Issues in Strategic Communication with Theory and Research

Gebundene Ausgabe, Sprache: Englisch
156,40 €
inkl. MwSt. versandkostenfrei!


Produktdetails  
Verlag Peter Lang Ltd. International Academic Publishers
Auflage 2013
Seiten 280
Format 15,0 x 2,0 x 22,5 cm
Gewicht 530 g
Artikeltyp Englisches Buch
EAN 9781433119507
Bestell-Nr 43311950UA

Produktbeschreibung  

This edited volume shares research on the impact and interaction of campaigns and programming from advertising, marketing, and public relations on internal (e.g., practitioners and employees) and external (e.g., consumers, activists) stakeholders from the LGBT community. Chapters highlight a significant change in the focus of strategic communications and the struggle of practitioners.

Klappentext:

Despite representing significant portions of the advertising, marketing, and public relations work force, the lesbian, gay, bisexual, and transgendered (LGBT) community has largely been ignored by scholarly research in strategic communications. With the exception of case studies that document strategies that can be used to secure the LGBT consumer dollar, little has been done to understand the LGBT community's experiences with strategic communications efforts. This edited volume fills this gap by sharing research on the impact and interaction of campaigns and programming from advertising, marketing, and public relations on internal (e.g., practitioners and employees) and external (e.g., consumers, activists) stakeholders from the LGBT community. Several chapters in this volume highlight a significant change in the focus of strategic communications that recognizes the long-term benefits of having legitimate partnerships; others, however, counter this optimistic trend by discussing the continued struggles of practitioners working in strategic communication and the LGBT community at large.

Inhaltsverzeichnis:

Contents: Natalie T. J. Tindall: Coming Out of the Closet to Address Challenges With LGBT Research Richard D. Waters: Harassment in the Workplace: Violence, Ambivalence, and Derision Experienced by LGBT Strategic Communicators - Natalie T. J. Tindall: Invisible in a Visible Profession: The Social Construction of Workplace Identity and Roles Among Lesbian and Bisexual Public Relations Professionals - Lee Edwards and Jacquie L'Etang: Invisible and Visible Identities and Sexualities in Public Relations - Dean E. Mundy: One Agenda, Multiple Platforms: How 21st-Century LGBT Advocacy Organizations Navigate a Shifting Media Landscape to Communicate Messages of Equality - David Gudelunas: Sexual Minorities as Advertising Gatekeepers: Inside an Industry - Kristin Comeforo: Mis(sed) Representations: LGBT Imagery in Mainstream Advertising - Jacqueline Lambiase/Glenn Griffin/Kartik Pashupati: Symbolic Interactions in Sexual Scripts: Improvisation and Male Consumer Responses to Gay-Vague Adve rtising - Douglas J. Swanson: Neither Cold Nor Hot: Assessing Christian World Wide Web Sites That Target LGBT Publics - Brenda J. Wrigley: Gaffes, Glitches, and Gays: How Organizations Respond to LGBT Crises - Christopher Chávez/Katie R. Place: Absolut Vodka: Defining, Challenging, or Reinforcing Gay Identity? - Byron Lee: Who We Were Is Who We Are: Uses of History in Philadelphia's LGBT Tourism Marketing - Wan-Hsiu Sunny Tsai: Politicizing Gay Advertising: A Consumer Response Study - Hayley Cole: Strategically Framing Same-Sex Marriage: Lessons From California's 2008 «Proposition 8» Campaign - Erica Ciszek: Advocacy in the Digital Age: Participatory Media and the Empowerment of an LGBT Public - Laurie M. Phillips: From Unspeakable to Homosexual to Gay to LGBT: The Evolution of Research on Marketing's Most Controversial Market Segment - Richard D. Waters: Looking Back, Moving Forward: New Directions in LGBT Research.

Mehr Angebote zum Thema  

Verpasse keine Highlights & Aktionen. Jetzt zum Newsletter anmelden.

Wenn Sie unseren Newsletter abonnieren, willigen Sie damit ein, dass Ihre E-Mail Adresse gespeichert und gemäß Art. 6 Abs. 1 a) DSGVO verarbeitet wird. Einzelheiten zur Speicherung und Nutzung Ihrer Daten finden Sie unter Datenschutz und Datensicherheit. Zur Optimierung unseres Angebots werten wir in anonymisierter Form aus, wie viele Links in unserem Newsletter angeklickt werden. Diese Auswertung lässt keinen Rückschluss auf Ihre Person oder sonstige Ihrer Daten zu und wird nicht mit anderen personenbezogenen Daten oder Bestelldaten verbunden. Die Auswertung der Klickzahlen erfolgt allein zu statistischen Zwecken.
Eine Abmeldung ist jederzeit über einen Link am Ende jeden Newsletters möglich.
1 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen wie angestoßenen Ecken, Kratzer auf dem Umschlag, Beschädigungen/Dellen am Buchschnitt oder ähnlichem. Diese Bücher sind durch einen Stempel "Mängelexemplar" als solche gekennzeichnet. Die frühere Buchpreisbindung ist dadurch aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

2 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen wie angestoßenen Ecken, Kratzer auf dem Umschlag, Beschädigungen/Dellen am Buchschnitt oder ähnlichem. Diese Bücher sind durch einen Stempel "Mängelexemplar" als solche gekennzeichnet. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den ehemaligen gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

3 Die Preisbindung dieses Artikels wurde aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen gebundenen Ladenpreis.

4 Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung, wie diese vom Hersteller oder von einem Lieferanten zur Verfügung gestellt wird.

5 Diese Artikel haben leichte Beschädigungen wie angestoßenen Ecken, Kratzer oder ähnliches und können teilweise mit einem Stempel "Mängelexemplar" als solche gekennzeichnet sein. Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung, wie diese vom Hersteller oder von einem Lieferanten zur Verfügung gestellt wird.

6 Der Preisvergleich bezieht sich auf die Summe der Einzelpreise der Artikel im Paket. Bei den zum Kauf angebotenen Artikeln handelt es sich um Mängelexemplare oder die Preisbindung dieser Artikel wurde aufgehoben oder der Preis wurde vom Verlag gesenkt oder um eine ehemalige unverbindliche Preisempfehlung des Herstellers. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis. Der jeweils zutreffende Grund wird Ihnen auf der Artikelseite dargestellt.

7 Der gebundene Preis des Buches wurde vom Verlag gesenkt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen gebundenen Preis.

8 Sonderausgabe in anderer Ausstattung, inhaltlich identisch. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den Vergleich Originalausgabe zu Sonderausgabe.

9 Der Preisvergleich bezieht sich auf den Originalpreis eines neuen Exemplares.

Alle Preisangaben inkl. gesetzlicher MwSt. und ggf. zzgl. Versandkosten.