x
Pandemic Communication and Resilience

Pandemic Communication and Resilience

Taschenbuch, Sprache: Englisch
139,09 €
inkl. MwSt. versandkostenfrei!
Nur noch 1x vorrätig


Produktdetails  
Verlag Springer
Auflage 2022
Seiten 401
Format 15,5 x 2,2 x 23,5 cm
Gewicht 709 g
Artikeltyp Englisches Buch
Reihe Risk, Systems and Decisions
ISBN-10 3030773469
EAN 9783030773465
Bestell-Nr 03077346A

Produktbeschreibung  

This book examines how we design and deliver health communication messages relating to outbreaks, epidemics, and pandemics. We have experienced major changes to how the public receives and searches for information about health crises over the last twelve decades with the ongoing shift from text/broadcast-based to digital messaging and social media. Both health theories and practices are examined as it applies to testing, tracking, hoarding, therapeutics, and vaccines with case studies. Challenges to communicate about health to diverse audiences (including the science illiterate) and across (both Western and developing economies) have been complicated by politics, norms and mores, personal heuristics, and biases, such as mortality salience, news avoidance, and quarantine fatigue. Issues of economic development and land use, trade and transportation, and even climate change have increased the exposure of human populations to infectious diseases making risk and resilience more p ressing.

The book has been designed to support health communicators and public health management professionals, students, and interested stakeholders and university libraries.

Inhaltsverzeichnis:

Introduction.- Bio-communicability: The biopolitics of communication.- Pandemic messages & developing trust: The importance of pre-pandemic relationships.- Outbreak narrative in pandemics: Resilience building in communicating about 1918 Influenza and SARS.- The Building Blocks of Effective Pandemic Communication Strategy: Models to Enable Resilient Risk and Crisis communication.- Pandemics and Resiliency: Cognitive Psychology, Psychometrics and Mental Models.- Vaccine hesitancy and secondary risks.- Covid and Cuomo: Using the CERC Model to Evaluate Strategic Uses of Twitter on Pandemic Communications.- Exploring the Interplay be-tween Psychological Processes, Affective Responses, Political Identity, and News Avoidance.- A Story about Toilet Paper: Pandemic Panic-Buying and Public Resilience.- Celebrity, Resilience, and Communication: The role of Some "Good News" during Covid-19 Pandemic.- Economic feedback loops: Crisis communication methods and exhibited by the travel and touris m industry during the Covid-19 pandemic.- Health Campaign or War Campaign? Donald Trump's Metaphoric Narrative on COVID-19.- How does my mask look? Nonverbal communication through decorative mask wearing.- Masks Don't Work But You Should Get One: Circulation Of The Science Of Masking During The Covid-19 Pandemic.- The Politics of Fear and Loathing: Media Coverage of Zika Cases in the United States.- Multi-sector Situational Awareness in the Covid-19 Pandemic: The Southwest Ohio Experience.- Coping and resilience: Reframing what it means to have a good pregnancy during COVID-19.- Narratives: Pandemic resilience: What we can learn from a rural Liberian village's response to Ebola.- The role of scientific output in public debates in times of cri-sis: A case study of the reopening of schools during the Covid-19 pandemic in Spain, South Africa and the Netherlands.- Emotions, morals and resilience: the consumption of news in Ibero-America during the Covid-19 pandemic.- Media and resili ence on Covid-19 in India, Pakistan, and Bangladesh.- Fake News on Covid-19 in Indonesia.- Communication strategies of the circulation of fake news in Brazil about Covid-19 on WhatsApp.- Epilogue.

Mehr Angebote zum Thema  

Verpasse keine Highlights & Aktionen. Jetzt zum Newsletter anmelden.

Wenn Sie unseren Newsletter abonnieren, willigen Sie damit ein, dass Ihre E-Mail Adresse gespeichert und gemäß Art. 6 Abs. 1 a) DSGVO verarbeitet wird. Einzelheiten zur Speicherung und Nutzung Ihrer Daten finden Sie unter Datenschutz und Datensicherheit. Zur Optimierung unseres Angebots werten wir in anonymisierter Form aus, wie viele Links in unserem Newsletter angeklickt werden. Diese Auswertung lässt keinen Rückschluss auf Ihre Person oder sonstige Ihrer Daten zu und wird nicht mit anderen personenbezogenen Daten oder Bestelldaten verbunden. Die Auswertung der Klickzahlen erfolgt allein zu statistischen Zwecken.
Eine Abmeldung ist jederzeit über einen Link am Ende jeden Newsletters möglich.
1 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen wie angestoßenen Ecken, Kratzer auf dem Umschlag, Beschädigungen/Dellen am Buchschnitt oder ähnlichem. Diese Bücher sind durch einen Stempel "Mängelexemplar" als solche gekennzeichnet. Die frühere Buchpreisbindung ist dadurch aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

2 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen wie angestoßenen Ecken, Kratzer auf dem Umschlag, Beschädigungen/Dellen am Buchschnitt oder ähnlichem. Diese Bücher sind durch einen Stempel "Mängelexemplar" als solche gekennzeichnet. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den ehemaligen gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

3 Die Preisbindung dieses Artikels wurde aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen gebundenen Ladenpreis.

4 Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung, wie diese vom Hersteller oder von einem Lieferanten zur Verfügung gestellt wird.

5 Diese Artikel haben leichte Beschädigungen wie angestoßenen Ecken, Kratzer oder ähnliches und können teilweise mit einem Stempel "Mängelexemplar" als solche gekennzeichnet sein. Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung, wie diese vom Hersteller oder von einem Lieferanten zur Verfügung gestellt wird.

6 Der Preisvergleich bezieht sich auf die Summe der Einzelpreise der Artikel im Paket. Bei den zum Kauf angebotenen Artikeln handelt es sich um Mängelexemplare oder die Preisbindung dieser Artikel wurde aufgehoben oder der Preis wurde vom Verlag gesenkt oder um eine ehemalige unverbindliche Preisempfehlung des Herstellers. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis. Der jeweils zutreffende Grund wird Ihnen auf der Artikelseite dargestellt.

7 Der gebundene Preis des Buches wurde vom Verlag gesenkt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen gebundenen Preis.

8 Sonderausgabe in anderer Ausstattung, inhaltlich identisch. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den Vergleich Originalausgabe zu Sonderausgabe.

9 Der Preisvergleich bezieht sich auf den Originalpreis eines neuen Exemplares.

Alle Preisangaben inkl. gesetzlicher MwSt. und ggf. zzgl. Versandkosten.