Dollars and Sense

Dollars and Sense

Sie sparen 61%

Verlagspreis:
15,45€
bei uns nur:
5,99€
Preis inkl. Mwst. zzgl. Versandkosten

How We Misthink Money and How to Spend Smarter

Kartoniert/Broschiert
HarperCollins US, 2017, 288 Seiten, Format: 13,6x20,3x2 cm, Artikeltyp: Englisches Buch, ISBN-10: 0062699563, EAN: 9780062699565, Bestell-Nr: 06269956EM
Zustand des Artikels: Sehr gut
Details zum Zustand: Hierbei handelt es sich um unbenutzte Bücher mit leichten Lager- und Transportschäden (angestoßenen Ecken, Kratzer auf dem Umschlag, Beschädigungen/Dellen am Buchschnitt oder ähnlichem) die nicht mehr als neuwertig gelten, sich ansonsten aber in tadellosem Zustand befinden. Diese Bücher sind mit einem Stempelaufdruck am unteren Buchschnitt als solche markiert. Sie waren nie in Privatbesitz und werden von Buchhändlern und Verlagen gesammelt. Diese Bücher kaufen wir dann palettenweise bei Verlagen und Großhändlern ein, was uns die günstigen Preise für Sie ermöglicht.

Wir verkaufen keine Bücher mit fehlenden Seiten bzw. CDs! Alle Artikel werden von uns überprüft. Verschickt werden nur Artikel, die den Zuständen 'gut' bis 'sehr gut' entsprechen. Auch wir lieben Bücher und verkaufen nur Ware, die wir uns auch selbst ins Regal stellen würden.

Sie möchten informiert werden, wenn dieser Artikel wieder lieferbar ist? Dann nutzen Sie unseren Info-Service per E-Mail. Sobald dieser oder ein Artikel in der selben Kategorie wieder lieferbar ist, erhalten Sie eine Nachricht.


Produktbeschreibung

New York Times bestselling author, Dan Ariely delves into the truly irrational world of personal finance, blending humor and behavioral economics to help people understand the psychology behind their financial decisions and show them how they can make better ones.

Klappentext:

Why is paying for things painful?
Why are we comfortable overpaying for something in the present just because we've overpaid for it in the past?
Why is it easy to pay $4 for a soda on vacation, when we wouldn't spend more than $1 on that same soda at our local grocery store?

We think of money as numbers, values, and amounts, but when it comes down to it, when we actually use our money, we engage our hearts more than our heads. Emotions play a powerful role in shaping our financial behavior, often making us our own worst enemies as we try to save, access value, and spend responsibly. In Dollars and Sense, bestselling author and behavioral economist Dan Ariely teams up with financial comedian and writer Jeff Kreisler to challenge many of our most basic assumptions about the precarious relationship between our brains and our money. In doing so, they undermine many of personal finance's most sacred beliefs and explain how we can override some of our own instincts to make better financial choices.

Exploring a wide range of everyday topics-from the lure of pain-free spending with credit cards to the pitfalls of household budgeting to the seductive power of holiday sales-Ariely and Kreisler demonstrate how our misplaced confidence in our spending habits frequently leads us astray, costing us more than we realize, whether it's the real value of the time we spend driving forty-five minutes to save $10 or our inability to properly assess what the things we buy are actually worth. Together Ariely and Kreisler reveal the emotional forces working against us and how we can counteract them. Mixing case studies and anecdotes with concrete advice and lessons, they cut through the unconscious fears and desires driving our worst financial instincts and teach us how to improve our money habits.

The result not only reveals the rationale behind our most head-scratching financial choices but also offers clear guidance for navigating the treacherous financial landscape of thebrain. Fascinating, engaging, funny, and essential, Dollars and Sense provides the practical tools we need to understand and improve our financial choices, save and spend smarter, and ultimately live better.

Rezension:

"[A] valuable guide... Engaging and funny, rife with anecdotes and advice, the book defangs a difficult topic while teaching a lot." Publishers Weekly


Artikelbild
Artikel

zum Preis von
(Preis inkl. Mwst.)

Zum Warenkorb