x
Digital Marketing Strategy

Digital Marketing Strategy - An Integrated Approach to Online Marketing

Taschenbuch, Sprache: Englisch
39,10 €
inkl. MwSt. versandkostenfrei!

Produktdetails  
Verlag Kogan Page
Auflage 2022
Seiten 416
Format 16,0 x 2,5 x 23,5 cm
Gewicht 625 g
Artikeltyp Englisches Buch
EAN 9781398605978
Bestell-Nr 39860597UA

Produktbeschreibung  

Plan, implement and optimize a tailored, end-to-end digital marketing strategy that aligns with business objectives with this new edition of the global bestseller.

Klappentext:

Build an effective and practical digital marketing strategy with this bestselling guide, covering everything from automation and analytics to integrating AI.

Digital Marketing Strategy is a global bestseller, and a one-stop guide to structuring and building a more strategic approach to digital marketing. Now fully updated, this third edition covers the integration of AI in marketing, e-commerce, marketing automation, affiliate marketing and how to use digital analytical tools, plus new strategies for the latest cookie changes and privacy protection.

Digital Marketing Strategy will show you how to effectively select, align and manage digital channels and operations, to streamline a successful digital marketing strategy for measurable, optimized results. Recommended by the Chartered Institute of Marketing (CIM), it is supported by real-world case studies from the likes of Coca-Cola, Spotify, Airbnb, Adidas and Hostelworld as well as checklists, key terms and i nsights from leading industry practitioners to help you develop your own digital marketing strategy. This book is an invaluable guide for both digital marketing students and entry-level to mid-management marketing professionals.

Accompanying online resources consist of practical implementation guides spanning SEO, paid-search, email, lead-generation, as well as presentation slides and activity sheets.

Inhaltsverzeichnis:

Chapter - 00: Introduction - How will this book transform your digital marketing strategy?;Chapter - 01: The foundations of digital marketing;Section - ONE: Knowing your business objectives and your customer;Chapter - 02: Understanding the digital ecosystem;Chapter - 03: Integrating digital into wider organization strategy;Chapter - 04: Understanding the evolving digital consumer;Chapter - 05: Barriers, considerations and data protection in digital marketing strategy;Section - TWO: Integrating digital change into your wider organization;Chapter - 06: Enabling technologies for online marketing and digital transformation;Chapter - 07: Planning your digital marketing strategy - Objectives, teams and budgeting;Section - THREE: Using channel strategy to reach your customers;Chapter - 08: SEO strategy and organic techniques;Chapter - 09: Building and optimizing a winning paid search strategy;Chapter - 10: Display advertising and programmatic targeting;Chapter - 11: Tailoring your social media strategy;Chapter - 12: Marketing automation, messaging and email marketing - the unsung heroes;Chapter - 13: Affiliate schemes and partnerships to deliver highly targeted leads;Chapter - 14: Lead generation that delivers results;Chapter - 15: Content strategy - a key pillar of success;Chapter - 16: Personalizing the customer journey and digital experience;Section - FOUR: Conversion, retention and measurement;Chapter - 17: Effective Experience Design (XD);Chapter - 18: Optimizing your e-commerce platform;Chapter - 19: Managing loyalty, CRM and data;Chapter - 20: Measuring success through data analytics and reporting;Section - FIVE: Tailoring your final digital marketing strategy;Chapter - 21: Providing a smooth online service and customer experience;Chapter - 22: Putting together your digital marketing strategy

Mehr Angebote zum Thema  

Verpasse keine Highlights & Aktionen. Jetzt zum Newsletter anmelden.

Wenn Sie unseren Newsletter abonnieren, willigen Sie damit ein, dass Ihre E-Mail Adresse gespeichert und gemäß Art. 6 Abs. 1 a) DSGVO verarbeitet wird. Einzelheiten zur Speicherung und Nutzung Ihrer Daten finden Sie unter Datenschutz und Datensicherheit. Zur Optimierung unseres Angebots werten wir in anonymisierter Form aus, wie viele Links in unserem Newsletter angeklickt werden. Diese Auswertung lässt keinen Rückschluss auf Ihre Person oder sonstige Ihrer Daten zu und wird nicht mit anderen personenbezogenen Daten oder Bestelldaten verbunden. Die Auswertung der Klickzahlen erfolgt allein zu statistischen Zwecken.
Eine Abmeldung ist jederzeit über einen Link am Ende jeden Newsletters möglich.
1 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen wie angestoßenen Ecken, Kratzer auf dem Umschlag, Beschädigungen/Dellen am Buchschnitt oder ähnlichem. Diese Bücher sind durch einen Stempel "Mängelexemplar" als solche gekennzeichnet. Die frühere Buchpreisbindung ist dadurch aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

2 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen wie angestoßenen Ecken, Kratzer auf dem Umschlag, Beschädigungen/Dellen am Buchschnitt oder ähnlichem. Diese Bücher sind durch einen Stempel "Mängelexemplar" als solche gekennzeichnet. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den ehemaligen gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

3 Die Preisbindung dieses Artikels wurde aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen gebundenen Ladenpreis.

4 Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung, wie diese vom Hersteller oder von einem Lieferanten zur Verfügung gestellt wird.

5 Diese Artikel haben leichte Beschädigungen wie angestoßenen Ecken, Kratzer oder ähnliches und können teilweise mit einem Stempel "Mängelexemplar" als solche gekennzeichnet sein. Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung, wie diese vom Hersteller oder von einem Lieferanten zur Verfügung gestellt wird.

6 Der Preisvergleich bezieht sich auf die Summe der Einzelpreise der Artikel im Paket. Bei den zum Kauf angebotenen Artikeln handelt es sich um Mängelexemplare oder die Preisbindung dieser Artikel wurde aufgehoben oder der Preis wurde vom Verlag gesenkt oder um eine ehemalige unverbindliche Preisempfehlung des Herstellers. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis. Der jeweils zutreffende Grund wird Ihnen auf der Artikelseite dargestellt.

7 Der gebundene Preis des Buches wurde vom Verlag gesenkt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen gebundenen Preis.

8 Sonderausgabe in anderer Ausstattung, inhaltlich identisch. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den Vergleich Originalausgabe zu Sonderausgabe.

9 Der Preisvergleich bezieht sich auf den Originalpreis eines neuen Exemplares.

Alle Preisangaben inkl. gesetzlicher MwSt. und ggf. zzgl. Versandkosten.