Applied Social Science Methodology

Applied Social Science Methodology

Sie sparen 50%5
Mängelexemplar (Zustand: Sehr gut)
0,99€ inkl. MwSt.
UVP: 1,99€5
Vergleich zu UVP5

An Introductory Guide

Kartoniert/Broschiert
Cambridge University Press, 2017, 442 Seiten, Format: 18,8x24,5x2 cm, Artikeltyp: Englisches Buch, ISBN-10: 1107416817, EAN: 9781107416819, Bestell-Nr: 10741681UM


Produktbeschreibung

An innovative textbook introducing a variety of social science methodologies applicable to a range of social and political science disciplines.

Klappentext:

This textbook provides a clear, concise, and comprehensive introduction to methodological issues encountered by the various social science disciplines. It emphasizes applications, with detailed examples, so that readers can put these methods to work in their research. Within a unified framework, John Gerring and Dino Christenson integrate a variety of methods - descriptive and causal, observational and experimental, qualitative and quantitative. The text covers a wide range of topics including research design, data-gathering techniques, statistics, theoretical frameworks, and social science writing. It is designed both for those attempting to make sense of social science, as well as those aiming to conduct original research. The text is accompanied by online practice questions, exercises, examples, and additional resources, including related readings and websites. An essential resource for undergraduate and postgraduate programs in communications, criminal justice, economics, business, finance, management, education, environmental policy, international development, law, political science, public health, public policy, social work, sociology, and urban planning.

Inhaltsverzeichnis:

Preface; Part I. Building Blocks: 1. A unified framework; 2. Arguments; 3. Concepts and measures; 4. Analyses; Part II. Causality: 5. Causal frameworks; 6. Causal hypotheses and analyses; 7. Experimental designs; 8. Large-N observational designs; 9. Case study designs; 10. Diverse tools of causal inference; Part III. Process and Presentation: 11. Reading and reviewing; 12. Brainstorming; 13. Data gathering; 14. Writing; 15. Speaking; 16. Ethics; Part IV. Statistics: 17. Data management; 18. Univariate statistics; 19. Probability distributions; 20. Statistical inference; 21. Bivariate statistics; 22. Regression; 23. Causal inference; 24. Appendix; References; Index.

Rezension:

\'An excellent guide to the main approaches and issues of social science research design. It offers a clear guide through the thicket of terms and concepts with effective use of examples. A valuable work for students of any level.\' Kenneth Benoit, London School of Economics and Political Science

1 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen wie angestoßenen Ecken, Kratzer auf dem Umschlag, Beschädigungen/Dellen am Buchschnitt oder ähnlichem. Diese Bücher sind durch einen Stempel "Mängelexemplar" als solche gekennzeichnet. Die frühere Buchpreisbindung ist dadurch aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

2 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen wie angestoßenen Ecken, Kratzer auf dem Umschlag, Beschädigungen/Dellen am Buchschnitt oder ähnlichem. Diese Bücher sind durch einen Stempel "Mängelexemplar" als solche gekennzeichnet. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den ehemaligen gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

3 Die Preisbindung dieses Artikels wurde aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen gebundenen Ladenpreis.

4 Der Preisvergleich bezieht sich auf die ehemalige unverbindliche Preisempfehlung des Herstellers.

5 Diese Artikel haben leichte Beschädigungen wie angestoßenen Ecken, Kratzer oder ähnliches und können teilweise mit einem Stempel "Mängelexemplar" als solche gekennzeichnet sein. Der Preisvergleich bezieht sich auf die ehemalige unverbindliche Preisempfehlung des Herstellers.

6 Der Preisvergleich bezieht sich auf die Summe der Einzelpreise der Artikel im Paket. Bei den zum Kauf angebotenen Artikeln handelt es sich um Mängelexemplare oder die Preisbindung dieser Artikel wurde aufgehoben oder der Preis wurde vom Verlag gesenkt oder um eine ehemalige unverbindliche Preisempfehlung des Herstellers. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis. Der jeweils zutreffende Grund wird Ihnen auf der Artikelseite dargestellt.

7 Der gebundene Preis des Buches wurde vom Verlag gesenkt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen gebundenen Preis.

8 Sonderausgabe in anderer Ausstattung, inhaltlich identisch. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den Vergleich Originalausgabe zu Sonderausgabe.
Alle Preisangaben inkl. gesetzlicher MwSt. und ggf. zzgl. Versandkosten.